Ewidencja VAT

W oknie Ewidencja VAT wprowadzamy dokumenty rozrachunkowe i do rozliczania VAT-u.

W oknie Ewidencja VAT można dodać wpisy w ewidencji z grupy sprzedaży, zakupów oraz korekt.

Popraw - funkcja umożliwia dokonywanie modyfikacji danych we wprowadzonych do ewidencji dokumentach.
Aby przeprowadzić edycję wybranego dokumentu:
W oknie Ewidencja VAT wybierz odpowiedni dokumen (ustaw się na nim) i naciśnij przycisk Popraw. Pojawia się okno pozwalająca na wprowadzenie wszystkich danych dokumentu.

Uwaga! Poprawić dokumenty moga jedynie osoby, które maja odpowiednie uprawnienia, Patrz: Użytkownicy

Uwaga! Jeżeli przycisk Popraw jest nieaktywny a użytkownik ma prawo poprawy to taki dokument jest z zamkniętego okresu. Należy przed dokonaniem zmian otworzyć okres. Patrz: Miesiące

Dodaj - funkcja pozwala na dodanie nowego dokumentu do ewidencji.
Jeżeli chcemy dodać wpis do ewidencji należy nacisnąć przycisk Dodaj. Pojawi się okno służące do wprowadzenai dokumentu.
Patrz temat: Wprowadzanie dokumentu

Usuń - funkcja umożliwia usunięcie dokumentu.
Aby usunąć wybrany dokumentu:
W oknie Ewidencja VAT wybierz odpowiedni dokumen (ustaw się na nim) i naciśnij przycisk Usuń. Pojawia się okno z pytaniem czy na pewno chcesz usunąć dokument. Jeśli potwerdzisz zostanie na stałe usunięty z ewidencji.

Uwaga! Poprawić dokumenty moga jedynie osoby, które maja odpowiednie uprawnienia, Patrz: Użytkownicy

Renum. - renumeruje listę wpisów. Wpisy zostaną ułożone chronologicznie wg dat
Zmiana kolejności ustawienia dokumentów w ewidencji.

W oknie tabel pozycje są ustawione w kolejności wprowadzania. Jeśli kolejne wpisy nie zachowały kolejności dat, użyj przycisku Renumeruj - przycisku renumeracji. Wpisy zostaną ułożone chronologicznie wg dat. Dla dokumentów z tą samą datą program ustawia kolejność dokumentów wg numerów.
Jeśli którąś z wpisanych pozycji chcesz przenieść w inne miejsce, np. ma zajmować wcześniejszą pozycję lub późniejszą, podświetl ją a następnie naciśnij klawisz <Ctrl> i odpowiednio:Strzałkę w dół lub w górę na klawiaturze, jeśli chcesz przesunąć na pozycję wcześniejszą lub późniejszą.

Filtrowanie wpisów w ewidencji
Wpisy w ewidencji można filtrować po następujących kryteriach:
-Okres
-Kontrahent
-Konto
-Typ dokumentu

Wpisy są podsumowane. Można w ten sposób sprawdzić np. obroty z wybranym kontrahentem.

Patrz: Kontrahenci, Konta

Przenieś - funkcja umożliwia przeniesienie dokumentu do innej ewidencji
Jeśli np. w ewidencji zakupów mamy utworzonych kilka ewidencji zakupu towarów handlowych, środków trwałych i np. wydatków.
Wpisaliśmy pomyłkowo dokument, który powinien być w ewidencji zakupu środków trwałych do ewidencji wydatków, możemy go przenieść.
Aby przeprowadzić  przeniesienie wybierz odpowiedni dokumen (ustaw się na nim) i naciśnij przycisk Przenieś. Pojawia się okno z listą dostępnych ewidencji. Wybierz odpowiednią i naciśnik przycisk OK potwierdzający operację.

VAT - ZD i dokumenty sprzedażowe rozrachunkowe

Aby móc sporządzać w programie deklarację VAT-ZD należy umieścić informację na temat płatności za fakturę.
Jeśli faktóra jest od razu zapłacona, nie trzeba wprowadzać dokumentu jako rozrachunkowy (nie zaznaczamy pola 'Rozrachunkowy').
Dla domumentów z przedłużonym terminem płatności należy:
-dokument oznaczyć jako rozrachunkowy
-pole 'Termin płatności" uzupełnić
- pole 'Data zapłaty zostawić nie wypełnione' uzupełnić je dopiero jak wpłata wpłynie.

 

 

Patrz również: Menu główne, Nawigacja

Strona główna


©Programer Centrum
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode)