W oknie Ewidencja VAT wprowadzamy dokumenty rozrachunkowe i do rozliczania VAT-u.
W oknie Ewidencja VAT można dodać wpisy w ewidencji z grupy sprzedaży, zakupów oraz korekt.
Popraw - funkcja umożliwia dokonywanie modyfikacji danych we
wprowadzonych do ewidencji dokumentach.
Aby przeprowadzić edycję wybranego dokumentu:
W oknie Ewidencja VAT wybierz odpowiedni dokumen (ustaw się na nim)
i naciśnij przycisk Popraw. Pojawia się okno
pozwalająca na wprowadzenie wszystkich danych dokumentu.
Uwaga! Poprawić dokumenty moga jedynie osoby, które maja odpowiednie uprawnienia, Patrz: Użytkownicy
Uwaga! Jeżeli przycisk
Popraw jest nieaktywny a użytkownik ma prawo
poprawy to taki dokument jest z zamkniętego okresu. Należy przed
dokonaniem zmian otworzyć okres. Patrz:
Miesiące
Dodaj - funkcja pozwala na dodanie nowego dokumentu do
ewidencji.
Jeżeli chcemy dodać wpis do ewidencji należy
nacisnąć przycisk Dodaj. Pojawi się okno
służące do wprowadzenai dokumentu.
Patrz temat: Wprowadzanie dokumentu
Usuń - funkcja
umożliwia usunięcie dokumentu.
Aby usunąć wybrany
dokumentu:
W oknie Ewidencja VAT wybierz odpowiedni dokumen (ustaw się na nim)
i naciśnij przycisk Usuń. Pojawia się okno z
pytaniem czy na pewno chcesz usunąć dokument. Jeśli potwerdzisz
zostanie na stałe usunięty z ewidencji.
Uwaga! Poprawić dokumenty moga jedynie osoby, które maja odpowiednie uprawnienia, Patrz: Użytkownicy
Renum. - renumeruje listę wpisów. Wpisy
zostaną ułożone chronologicznie wg dat
Zmiana kolejności ustawienia dokumentów w ewidencji.
W oknie tabel pozycje są ustawione w kolejności wprowadzania. Jeśli
kolejne wpisy nie zachowały kolejności dat, użyj przycisku
Renumeruj - przycisku renumeracji. Wpisy zostaną ułożone
chronologicznie wg dat. Dla dokumentów z tą samą datą program
ustawia kolejność dokumentów wg numerów.
Jeśli którąś z wpisanych pozycji chcesz przenieść w inne miejsce,
np. ma zajmować wcześniejszą pozycję lub późniejszą, podświetl ją a
następnie naciśnij klawisz <Ctrl> i odpowiednio:Strzałkę w
dół lub w górę na klawiaturze, jeśli chcesz przesunąć na pozycję
wcześniejszą lub późniejszą.
Filtrowanie wpisów w ewidencji
Wpisy w ewidencji można
filtrować po następujących kryteriach:
-Okres
-Kontrahent
-Konto
-Typ dokumentu
Wpisy są podsumowane. Można w ten sposób sprawdzić np. obroty z wybranym kontrahentem.
Patrz: Kontrahenci, Konta
Przenieś - funkcja
umożliwia przeniesienie dokumentu do innej ewidencji
Jeśli np. w ewidencji zakupów mamy utworzonych kilka ewidencji
zakupu towarów handlowych, środków trwałych i np. wydatków.
Wpisaliśmy pomyłkowo dokument, który powinien być w ewidencji
zakupu środków trwałych do ewidencji wydatków, możemy go
przenieść.
Aby przeprowadzić przeniesienie wybierz odpowiedni dokumen
(ustaw się na nim) i naciśnij przycisk Przenieś.
Pojawia się okno z listą dostępnych ewidencji. Wybierz odpowiednią
i naciśnik przycisk OK potwierdzający
operację.
VAT - ZD i dokumenty sprzedażowe rozrachunkowe
Aby móc sporządzać w programie deklarację VAT-ZD należy umieścić
informację na temat płatności za fakturę.
Jeśli faktóra jest od razu zapłacona, nie trzeba wprowadzać
dokumentu jako rozrachunkowy (nie zaznaczamy pola
'Rozrachunkowy').
Dla domumentów z przedłużonym terminem płatności należy:
-dokument oznaczyć jako rozrachunkowy
-pole 'Termin płatności" uzupełnić
- pole 'Data zapłaty zostawić nie wypełnione' uzupełnić je dopiero
jak wpłata wpłynie.
Patrz również: Menu główne, Nawigacja |
Converted from CHM to HTML with chm2web Pro 2.85 (unicode) |